ШАНОВНІ КОЛЕГИ, БАТЬКИ, УЧНІ!


Закінчився навчальний рік, тому звітні збори, які вже стали традиційними – це час підведення певних підсумків у роботі колективу школи, учнів та й безпосередньо директора на посаді протягом 2022-2023 н.р.

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів» від 28 січня 2005 р. № 55 ми проводимо загальні збори. Для проведення зборів, ми керуємося діючим Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 778 (із змінами), Примірним положенням про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 № 178
Як директор школи, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалась Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

У своїй діяльності протягом звітного періоду як директор школи керувалася посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом школи та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти.

Свою роботу та роботу закладу представляю за результатами комплексного самооцінювання відповідно до чотирьох напрямків внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності, за якими оцінюють роботу навчального закладу експерти інституційного аудиту, а саме:

✔ Освітнє середовище закладу освіти;

✔ Система оцінювання здобувачів освіти;

✔ Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;

✔ Управлінські процеси закладу освіти.

РОЗДІЛ І. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Любимівський заклад повної загальної середньої освіти Нововоронцовської селищної ради розташований за юридичною адресою : с.Любимівка вул.. Таврійська,55 Бериславського району Херсонської області. Форма власності – комунальна. Мова навчання та виховання – УКРАЇНСЬКА. Проєктна потужність – 560 учнів , навчається за дистанційною формою 232 здобувача освіти.

Освітній процес у Любимівському закладі повної загальної середньої освіти розпочався відповідно до структури навчального року з 01 вересня 2022 року та тривав по 31 травня 2023 року в дистанційному форматі. Навчальні заняття організовані відповідно до розкладу занять, затвердженого директором освітнього закладу та семестровою системою: І семестр – з 01 вересня по 30 грудня 2022 року (80 днів,16 тижнів),ІІ семестр – з 16 січня по 31 травня 2023 року ( 95 днів, 19 тижнів).

Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне освітнє середовище. Проте з огляду на воєнні дії ,що велися на території села Любимівка,району та області навчальний заклад зруйновано на 60 % та розграбоване майно закладу військами рф. Заведені відповідні кримінальні справи .

Право громадян на доступну освіту реалізується шляхом запровадження різних форм навчання, однією з яких є навчання за інклюзивною формою. Протягом 2022/2023 навчального року у закладі освіти, відповідно до заяв батьків та висновку ІРЦ, було організовано інклюзивне навчання у 5 класі – 3 учні,6 клас – 1 учень,7 клас – 3 учні,8 клас – 3 учні. Організовано роботу з 4 асистентами вчителів, які пройшли курсову перепідготовку. На початок навчального року для учнів з особливими освітніми потребами розроблено індивідуальну програму розвитку за участю батьків, класних керівників, психолога. ІПР протягом року переглядалася, доповнювалася відповідно до можливостей та розвитку дітей. За висновками ІРЦ введено корекційно-розвиткові заняття з розвитку мовлення, психологічної реабілітації. У закладі освіти двічі на рік відбувається засідання команди супроводу дітей з ООП щодо складання та доповнення індивідуальної програми розвитку дитини із залученням фахівців з інклюзивно-ресурсного центру.

Цілеспрямована робота в закладі спрямована на запобігання жорстокості та насиллю в шкільному середовищі. У грудні проведено акцію «16 днів проти насильства».

На сайті школи розміщено корисні матеріали щодо теми антибулінгу. На педагогічній раді затверджено «Положення про порядок розгляду випадків булінгу (цькування) у закладі освіти, яке встановлює норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування у відносинах між учасниками освітнього процесу.(висвітлено на сайті заладу)

Робота навчального закладу із запобігання дитячому травматизму упродовж 2022/2023навчального року здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», постанови Кабінету Міністрів України від 22.03.2001 № 270 «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру», наказів Міністерства освіти і науки України від 31.08.2001 № 616 «Про затвердження Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах» (зі змінами), в редакції, затвердженій наказом Міністерства освіти і науки України від 07.10.2013 №1365 «Про внесення змін до Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах», від 01.08.2001 №563 «Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти» (зі змінами), від 18.04.2006 №304 «Про затвердження Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України» (зі змінами), листів Міністерства освіти і науки України від 26.05.2014 №1/9-266 «Про використання Методичних матеріалів «Вимоги безпеки під час канікул», від 16.06.2014 №1/9-319 «Про використання методичних матеріалів щодо організація навчання і перевірки знань, проведення інструктажів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності в загальноосвітніх навчальних закладах.

У 2022/2023навчальному році питання збереження життя і здоров’я учнів та запобігання випадкам дитячого травматизму розглядалося на засіданнях педагогічної ради, інструктивно-методичних нарадах при директорові, засіданнях шкільних методичних об’єднань класних керівників тощо.

У навчальному закладі наявна система профілактичної роботи з цих питань, яка включає в себе комплекси занять за розділами, які учні вивчають на уроках з «Основ здоров’я» та на годинах спілкування. Упродовж навчального року проводились Дні безпеки, лекції, турніри та інші заходи з питань запобігання різних видів дитячого травматизму згідно з планами виховної роботи.

У електроних класних журналах 1-11-х класів наявні окремі сторінки для бесід із правил дорожнього руху, правил протипожежної безпеки, з профілактики отруєння, правил безпеки при користуванні газом, правил безпеки з користування електроприладами, правил безпеки з вибуховонебезпечними предметами, правил безпеки на воді та інші виховні заходи з попередження усіх видів дитячого травматизму.

Аналізуючи наслідки травматизму серед учнів за 2022/2023навчальний рік, ми можемо стверджувати, що випадки травм не зафіксовано.

У 2022/2023 навчальному році педагогічному колективу необхідно продовжити систематичну роз’яснювальну роботу з питань попередження дитячого травматизму та контроль за поведінкою учнів на перервах та під час екскурсій.

Протягом 2022/2023 навчального року системно здійснювався контроль за виконанням вимог щодо безпеки життєдіяльності учнів, дотримання правил дорожнього руху, технічної безпеки, протипожежної безпеки під час навчально-виховного процесу та в позаурочний час. У роботі з дітьми педагогічні працівники дотримувалися вимог законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу», комплексних заходів по школі щодо збереження життя та здоров’я учнів, запобігання травматизму серед учнів. Класні керівники вчасно проводили з учнями інструктажі з ТБ, заходи в рамках тематичних тижнів з безпеки життєдіяльності, щотижневі бесіди про збереження життя та здоров’я, про що робили записи встановленої форми в журналах, планах класних керівників, класних журналах.

Питання безпеки життєдіяльності учнів під час навчально-виховного процесу та в побуті обговорювалися під час засідань педагогічних рад, на нарадах при директорі, на класних батьківських зборах.

Проведена соціальна паспортизація класів, школи. Складені і опрацьовані списки дітей-сиріт, дітей-інвалідів, дітей, які знаходяться під опікою та позбавлені батьківського піклування, дітей з багатодітних сімей, із малозабезпечених сімей, із неповних сімей, дітей учасників АТО та учасників бойових дій.

Для вивчення професійних нахилів і можливостей проведено тестування учнів 7-х, 9-х класів з метою надання допомоги у їх професійному самовизначенні. Проводилася зустріч учнів 9-х та 11-х класів з представниками ВУЗів для орієнтування у виборі професії за сучасних умов.

Класні керівники володіють інформацією про місце знаходження дітей в позаурочний час, залучають до гурткової роботи, в разі потреби відвідують вдома, проводять індивідуальні бесіди з батьками та дітьми.

Головні завдання підготовки у сфері цивільного захисту школи у 2022/2023 навчальному році в основному виконані. У навчальному закладі були затверджені плани основних заходів підготовки цивільного захисту на 2022/2023 роки, уточнені Плани дій структурних підрозділів у режимах повсякденної діяльності, підвищеної готовності, надзвичайної ситуації, надзвичайного стану. Основні зусилля у розв‘язанні питань ЦЗ спрямовувалися на організацію навчання учнів та постійного складу навчальних закладів згідно з чинними програмами ЦЗ, навчання їх правилам поведінки та основним способам захисту від наслідків надзвичайних ситуацій, прийомам надання першої допомоги тощо. Підготовка з цивільного захисту учнів школи проводилася під час вивчення курсів «Основ здоров‘я» у 4-9-х класах; предмета – Захист України у 10-11-х класах.

Перевірка і закріплення учнями та педагогічним колективом навчального закладу теоретичних знань з ЦЗ, практичних навичок під час дій у екстремальних умовах здійснювалася під час проведення у закладі Дня цивільного захисту (дистанційний формат).

Харчування учнів Любимівського ЗПЗСО протягом 2022-2023 навчального року не здійснювалось.

РОЗДІЛ ІІ. СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

На закінчення 2022/2023 навчального року у закладу освіти навчається 232 здобувача освіти.

Згідно з річним планом роботи освітнього закладу на 2022/2023 навчальний рік адміністрацією закладу було проведено аналіз досягнень учнів 1-4, 5-11-х класів за 2022/2023 навчальний рік.

За підсумками аналізу навчальних досягнень 2022/2023навчального року із 232 здобувачів освіти 1-11 класів:

✔ учні 1-4 класів оцінені вербально і оформлені свідоцтва досягнень;

✔ учнів 1-9 та 10 класів переведено на наступний рік навчання;

✔ 24 учні закінчили навчання в закладі (11 клас)

✔ 6 учнів нагороджено Похвальними листами «За високі досягнення у навчанні» 5 клас – ДУДЧАК Крістіна,СОСІДКО Олександра, 6 клас – ХИЖНЯК Ілона, 7 клас – БОРЩАГОВСЬКИЙ Дмитро,10 клас – ЧОРНА Анастасія,ШАХОВА Дар’я ;

✔ не атестованих учнів немає.

Плідною роботою педагоги освітнього закладу добилися таких навчальних досягнень серед учнів 5-11 класів, що жоден з їх вихованців не має знань на початковому рівні.

Проаналізувавши стан успішності учнів окремо по класах, робимо висновок, що в кожному класі є резерв учнів, які б могли досягти свого основного рівня.

Одним із шляхів поліпшення якості освіти, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах сучасного суспільства є впровадження вивчення профільних предметів в старшій школі. Так у 10-11 класі запроваджений історико-філологічний профіль.

Мережа класів

Адміністрацією та педагогічним колективом процес у Любимівському ЗПЗСО проведено певну роботу щодо збереження й розвитку шкільної мережі.

Структура контингенту

Навчальний рік

Поточний (2022-2023)

Попередній

(2022-2021)

Кількість учнів

232

159

Загальна кількість класів:

11

11

Середня наповнюваність класів у 2022/2023 навчальному році становить 21 учень. Основними заходами зі збереження контингенту учнів у 2022/2023 навчальному році були:

✔ організація обліку дітей та підлітків на території обслуговування;

✔ спільна робота з ДНЗ;

✔ співпраця з батьками окупованих територій Лівобережжя

Херсонської області.

✔ контроль відвідування учнями навчальних занять;

✔ організація навчання за інклюзивною формою;

✔ індивідуальна робота з учнями та батьками;

✔ надання закладом якісної освіти.

Аналіз причин руху учнів свідчить, що вони зумовлені зміною місця проживання родини або пов’язані з переїздами відповідно військових дій.

Основними напрямами роботи щодо забезпечення соціальної підтримки дітей пільгових категорій є виявлення, облік і створення умов для їхнього навчання, виховання й розвитку.

Робота з обдарованою молоддю

У 2022/2023 н. р. значна увага приділялася роботі з обдарованими дітьми, втілювались у життя заходи щодо реалізації програми «Обдарована дитина».

У навчальному році, що минув, освітня діяльність початкової школи була спрямована на реалізацію вимог Концепції державної політики в сфері освіти «Нова українська школа». Діяльність педагогів знайшла своє відображення у застосуванні методик компетентісного та інтегрованого навчання, практично-діяльнісних та дослідницьких підходів, дотриманні принципів дитиноцентризму та безпечності організації освітнього середовища.

Випускники 4-х класів у повному обсязі пройшли адаптаційно-ігровий та основний етапи навчання в Новій українській школі; у якій приємно навчатися, адже вона надає не лише знання, але й навчає здобувачів освіти застосовувати їх у повсякденному житті.

Відстеження особистісного розвитку дитини та хід опановування нею навчальним досвідом, як основою компетентностей, здійснювалося шляхом упровадження системи формувального оцінювання. Використання такої форми оцінювання дозволяє відстежувати особистісний поступ кожної дитини, хід опановування нею змістом навчального матеріалу та вибудовувати індивідуальну освітню траєкторію розвитку особистості.

В кінці навчального року, за рішенням педагогічної ради, підсумкове оцінювання для учнів 1-2 класів є вербальним. А для здобувачів освіти 3-4 класів – рівневим. Воно передбачає зіставлення навчальних досягнень учнів з конкретними очікуваними результатами навчання, визначеними освітньою програмою. За результатами підсумкового оцінювання усі здобувачі школи І ступеня переведені на наступний рік навчання.

Не зважаючи на виклики сучасності у 2022/2023 навчальному році початківці були активними учасниками позашкільної освітньої, приймали участь у різноманітних конкурсах, акціях, змаганнях.

Усі заходи та досягнення учнів, згідно річному плану роботи, були виконані в повному обсязі та проведені в онлайн режимі. Інформацію про проведення заходів систематично розміщено на сайті закладу, шкільній сторінці Фейсбук.

Досягнення наших учнів:

Учні нашого закладу взяли участь у Всеукраїнському проекті «Мішечок», виготовлення ЕКО-торбинок.

Наш заклад долучився до проведення Всеукраїнського тижня фінансової грамотності Global Money Week2023. Активну участь приймали Кузнєцов М., Хрестін М., Борщаговська Л., Сеітова В., Крамаренко Є., Інютіна Ю., Багірова К., Силютін А., Бирська А., Шушковський О., Романовська В., Михальченко В.

Всеукраїнського конкурсу творчих робіт «Національно-патріотичне становлення молоді» з нагоди відзначення Дня Соборності України. Всеукраїнський конкурс ініційовано і проведено Інститутом політико-правових та релігійних досліджень за підтримки Міністерства молоді та спорту України, Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, Європейської культурної асамблеї, Київської міської державної адміністрації та ін. Ребковець В. отримала Диплом ІІІ ступеня.

Конкурс ім. П. Яцика – Чорна А., Сосідко О., Хижняк І.

Всеукраїнський конкурс учнівських творчих робіт «Я-журналіст» - Шахова Д., Овчаренко А., Сотнікова Л., Уродлівченко А. (Сертифікати, подяки).

Всеукраїнський конкурс «Таємниці генія Шевченка» приймали участь учні 10 класу Чорна А. – диплом 1 ступеня, Максименко С. – диплом 2 ступеня, Шахова Д. та Борисова А. – дипломи 2 ступеня.

Всеукраїнський конкурс читців для учнів і студентів до дня народження Ліни Костенко приймала участь Шахова Д.

Всеукраїнський літературний онлайн-конкурс знавців зарубіжної літератури «Літературний всесвіт» - Шахова Д.

Учні 9 класу взяли участь у Всеукраїнській олімпіаді з правознавства «Всеосвіта зима 2022-2023» - Боброва Є., Далібожко Я., Карпенко Г., Малик А., Михальченко Д., Склема О., Пінчук О., Сотнікова Л., Ярошенко В.

Здобувачі освіти нашого закладу взяли участь у Всеукраїнському мистецькому конкурсі «Золоті зірки Різдва»: 1 місце – Романовський Н. 2 кл, Кузнецова А. 4 кл., Лотоцький А. 6 кл., Пономарьов А. 10 кл., 2 місце – Хижняк І. 6 кл.

Взяли участь у конкурсі «Я – громадянин. Я маю право!» на платформі «Всеосвіта» :Сотнікова Л. – 2 місце, Склема О. – 2 місце, Боброва Є. – 3 місце, Далібожко Я. – 3 місце, Галушка І. – 2 місце, Малик А., Михальченко Д.,Ярошенко В – диплом учасника.

Важливе місце в навчально-виховному процесі займає спортивно-масова робота під керівництвом Ткаченко В. Г. та Ястреб К. О. Здобувачі освіти брали участь у онлайн заходах: Юрченко П., Ярошенко С., Вітер Н., Сорочан В., Уродлівченко А., Михальченко В. та Харькава С.

Малик Артур (9 клас) став фіналістом «Всеукраїнського молодіжного конкурсу «Юридична освіта майбутнього» та отримав диплом ІІ ступеню.

На кінець 2022/2023 н.р. в основній та старшій школі навчається 150 учнів, із яких 89 учнів (59 %) на достатньому та високому рівнях. 6 здобувачів освіти 5-11 класів, що становить 4 %, за результатами навчального року нагороджені Похвальними листами. Найвищі показники навчальних досягнень мають учні 5 класу, 7 та 6,10 класів.

РОЗДІЛ ІІІ. ОЦІНКА ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Протягом 2022/2023 навчального року педагогічні працівники закладу працювали над загальношкільною науково-методичною проблемою у наступних методичних об’єднаннях:

✔ предметів суспільно-гуманітарний циклу;

✔ предметів природничо-математичного та технологічного циклу;

✔ початкових класів;

✔ класних керівників.

✔ асистентів вчителя

Аналіз роботи методичних об’єднань засвідчує, що основну увагу вчителі приділяли підвищенню фахової майстерності, розвитку власної творчої особистості, спільному вирішенню завдань, поставлених методичними об’єднаннями щодо втілення сучасних інновацій та педагогічних технологій, сприяли творчому підходу до реалізації ідей програм з кожного предмета на забезпечення, засвоєння й використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання та виховання школярів. На засіданнях методичних об’єднань розглядались, зокрема, такі питання:

✔ виконання Державних стандартів освіти;

✔ вивчення й реалізація основних положень нормативних і директивних документів про освіту;

✔ опрацювання методичних рекомендацій щодо вивчення базових дисциплін у 2022/2023 навчальному році;

✔ методика організації та проведення сучасного уроку;

✔ використання інтерактивних технологій як засіб підвищення ефективності уроку;

✔ формування предметних компетентностей в учнів;

✔ робота з творчо обдарованою молоддю, залучення до участі в різноманітних конкурсах, олімпіадах;

✔ вивчення передового педагогічного досвіду вчителів міста, області.

Робота методичних об’єднань була спланована, засідання проводилися на належному рівні (онлайн формат) з обговоренням науково-теоретичних питань і практичної діяльності вчителів.

Майстерність учителів здійснювалася через постійне самовдосконалення, вивчення передового досвіду вчителів України та своїх колег шляхом самоосвіти та через участь у роботі методичних об’єднань, семінарах, виконанні особистих творчих планів.

Педагоги закладу освіти є активними членами вебспільноти освітян, працюючи на таких платформах, як «Всеосвіта», «На урок», «Прометеус» тощо, де проходять курси, беруть участь у семінарах та конференціях, розміщують власні методичні матеріали, створюють тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів.

Питання методичної роботи з педагогічними кадрами, удосконалення професійної майстерності були предметом обговорення на засіданнях педагогічних рад, адміністративних нарад, нарад при директорі.

Аналіз підсумків навчального року дає підстави зробити висновки, що порівняно з минулим навчальним роком зріс рівень фахової майстерності педагогів. Педагогічний колектив школи в процесі своєї діяльності реалізував мету виховання, навчання та розвитку дітей, поставлену на початку навчального року.

Разом з тим в організації методичної роботи багато невирішених проблем, суттєвих недоліків:

• недостатньо налагоджене взаємовідвідування уроків учителями;

• кожне методичне об’єднання автономне у своїй роботі й практично не пов’язане з роботою інших методичних об’єднань;

• недостатня роль голів методоб’єднань в організації цілеспрямованої роботи зі здібними учнями з підготовки шкільних команд до участі в обласних етапах учнівських олімпіад, конкурсах різних рівнів;

• педагоги залишаються інертними до публікацій методичних розробок у фахових виданнях;

• потребує покращення робота по залученню вчителів до участі у конкурсі «Учитель року».

Виховна робота

В основу організації системи виховної роботи навчального закладу покладено Програму «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів», Концепцію національно-патріотичного виховання учнівської молоді, взаємодію МАН,учнівського самоврядування.

Впродовж 2022/2023 н. р. за участю учнів школи проводилася низка шкільних та інших (заочних) конкурсів і заходів згідно із планом проведення навчально-виховних заходів та плану виховної роботи закладу освіти на 2022/2023 н .р.

Серед проведених традиційних шкільних заходів є: День знань (01.09), Олімпійські уроки, виставку малюнків та флешмоб (11.09), флешмоб до Міжнародного дня Миру (21.09), День партизанської слави (22.09), загальношкільні заходи до Дня працівників освіти (02.10), традиційні вітання вчителів-пенсіонерів в рамках відзначення Дня людей похилого віку (02.10), написання Всеукраїнського радіо диктанту національної єдності до Дня української писемності та мови (09.11), заходи та флешмоби до Дня Гідності і Свободи (20.11), загальношкільний виховний заходи до Дня пам’яті жертв Голодомору (27.11), акція «Запали свічу» (27.11), радіо лінійка до Дня збройних сил України (04.12), привітання ліквідаторів до Дня вшанування учасників ліквідації аварії на ЧАЕС (14.12), загальношкільне свято до дня Святого Миколая (19.12), новорічні розваги (21-31.12), захід до Дня Соборності України, акція «Ланцюг єднання» (22.01), виховний захід до відзначення Дня Героїв Крут (29.01), пошта Святого Валентина до Дня усіх закоханих (14.02), виховний захід до Дня Героїв Небесної Сотні (20.02), літературна композиція до Міжнародного дня рідної мови (21.02), день учнівського самоврядування до Міжнародного жіночого дня (06.03), Шевченківські читання та виховні заходи до відзначення дня народження Т. Г. Шевченка (09.03). Традиційно у нашому навчальному заході ми також відзначаємо Міжнародний день пам’яті Чорнобиля (26.04), День пам’яті та примирення (08.05), День вишиванки (19.05) та День Матері (07.05), Міжнародний день захисту дітей (01.06) та Свято останнього дзвоника (31.05), однак, цього річ, за умов війни, нам не вдалося провести ці заходи з учнями в школі.

Уся робота колективу закладу спрямована на виховання шанобливого ставлення до державних святинь, української мови і культури, історії. З цією метою налагоджено використання державної символіки України, проведено ряд виховних заходів, що сприяли формуванню почуття патріотизму в школярів. Національне виховання є важливою складовою виховного процесу в школі. З метою виховання поваги в учнів до традицій українського народу в школі проведено українознавчі заходи: народні обрядові свята, традиційний проект «Різдвяна коляда».

Важливим аргументом самоорганізації дитини є учнівське самоврядування, яке направляє до пошуку шляхів, оцінок, позицій життєвої активності. Виходячи з таких позицій, у школі створено демократичну модель учнівського самоврядування. Його діяльність здійснюється за чітко складеними планами, засідань учнівської ради та кожного міністерства та комісій згідно графіка двічі на тиждень. Роботу учнівського самоврядування координує педагог-організатор СИЛЮТІНА І.Ф..

Діяльність учнівського самоврядування в 2022/2023 н. р. була спрямована на виконання основних завдань сучасної освіти, що зумовлені пріоритетними напрямами реформування школи, визначеними Державною національною програмою «Освіта («Україна ХХІ століття»), Концепцією національно-патріотичного виховання учнівської молоді, Концепцією розвитку загальної середньої освіти, програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів».

Пріоритетними напрямками діяльності учнівського парламенту були:

✔ використання потенціалу краєзнавчої роботи щодо патріотичного виховання учнів школи;

✔ виховання в учнів громадянських якостей; профілактика й попередження шкідливих звичок та правопорушень серед учнів;

✔ формування соціальної компетентності (відповідальної, вольової поведінки;

✔ значення особистості (у шкільному та громадському житті);

✔ підвищення ефективності профорієнтаційної роботи через інтеграцію діяльності всіх ланок: навчальної, позакласної та позашкільної роботи, співпраці з батьківським комітетом, міським центром зайнятості, дитячими та громадськими організаціями, підприємствами району;

✔ вдосконалення методів роботи з активами класів та надання методичної допомоги, передача досвіду організаторської роботи; формування системи життєвих цінностей, створення умов для ефективного формування моральної культури учнів; використання засобів ІКТ.

Представники учнівського самоврядування були активними учасниками всіх загальношкільних заходів. Члени учнівського самоврядування працювали згідно Статуту, виконували свої обов’язки відповідно до приналежності до тої чи іншої комісії чи міністерства.

Виходячи із вище сказаного, вважати виховну роботу у 2020-2021 навчальному році такою, що відповідає плану та реалізації концепції національної школи в педагогічному процесі.

РОЗДІЛ ІV. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Як керівник закладу освіти розумію, що якість освітньої діяльності неможлива без розуміння шляхів розвитку закладу освіти. Цілі розвитку та основні кроки задля їх досягнення формулюються у Стратегії розвитку, що містить визначення цінностей, які сповідує заклад.

Тому у 2022/2023 навчальному році адміністрація закладу освіти разом із передовими педагогами закладу та експертними групами працювала над створенням Стратегії розвитку на для удосконалення якості освітніх послуг, які надає заклад, вироблення освітньої та наукової стратегії з урахуванням якісних змін у державі.

Створенню Стратегії розвитку у закладі освіти передувало анкетування педагогічних працівників, учнів та батьків, що дало змогу сформувати уявлення про наявний стан діяльності закладу. Анкетування проводилося цілком анонімно з використанням Google-форм у листопаді 2022 року.

Серед педагогічних працівників у анкетуванні взяли участь 23 особи.

✔ 92,6 % вчителів зазначили, що у закладі освіти створені належні умови для постійного підвищення кваліфікації педагогів, їх чергової та позачергової атестації, добровільної сертифікації.

✔ 66,7% педагогів зазначили, що у закладі немає жодних перешкод для професійного розвитку, 5% - вказали на відсутність матеріального заохочення з боку керівництва , 8% вважають, що у закладі недостатня матеріально-технічна база, 7,4% (2 вчителі) відповіли, що цьому перешкоджає опір з боку керівництва, 3,7% (1 педагог) – зауважили про погані умови праці.

✔ 92,6% педагогів задоволені освітнім середовищем та умовами праці у закладі, 7,2% (2 вчителі) – незадоволені.

✔ 81,4% відповіли, що в цілому психологічний клімат в закладі сприяє співпраці педагогів, 18,5% відповіли, що співпраця з колегами практично відсутня.

✔ 22 педагоги, що брали участь в анкетуванні вважають, що керівництво закладу відкрите до спілкування, вони можуть вільно висловлювати свою точку зору, навіть якщо вона не співпадає з думкою керівництва, 1 колег дав протилежні відповіді.

Щодо результатів анкетування учнів, то:

✔ 89% здобувачів освіти зазначили, що їм подобається перебування у школі, 11%, відповіли, що не дуже.

✔ 90% зазначили, що їм комфортно у школі, 10% відповіли, що не дуже комфортно.

✔ 93% здобувачів освіти стверджують, що вони почувають себе безпечно у школі, 7% - здебільшого ні.

✔ 55,6 % учнів зауважили, що не відчувають булінгу у школі, 36,1% відповіли щодо них були поодинокі булінгу та цькування, 5,6 % зазначили, що досить часто відчувають цькування.

✔ 99 % учнів відповіли, що керівництво закладу розглядає їхні звернення, 1 % зазначили, що їм невідомо про можливість звернення.

У анкетуванні батьків взяло участь 53 особи.

✔ 90,6 % батьків зазначили, що їхня дитина охоче відвідує школу, 9,4% батьків відповіли, що неохоче.

✔ 96,2 % зазначили в анкетуванні, що їм вдається поспілкуватися з керівництвом закладу та досягти взаєморозуміння, 3,8% (2 осіб) – дали протилежну відповідь.

✔ 48 з опитаних батьків задоволені організацією освітнього процесу в школі, 5 батьків переважно незадоволені.

✔ 86,8% батьків вважають, що учителі справедливо оцінюють навчальні досягнення їхньої дитини, 13,2% вважають, що інколи оцінювання несправедливе.

✔ 75,5% батьків у анкетуванні зазначили, що їхні права як учасників освітнього процесу не порушуються, 18,9% відповіли, що інколи порушуються, але вирішуються, 4,7% (3 батьків) – інколи порушуються і не вирішуються.

Під час розроблення Стратегії розвитку закладу та річного плану роботи закладу ми намагалися врахувати результати вищеописаного анкетування, особливо що стосується булінгу та цькування. Створена Стратегія розвитку закладу включає у себе реалізацію протягом п’яти років наступних проєктів: «Інклюзивна освіта: крок за кроком», «Обдарована дитина», «Сучасний освітній дизайн», «Співпраця ДНЗ та НУШ: педагогіка партнерства», «Плекаємо патріотів України», «Добро починається з тебе», що дасть змогу скерувати педагогів до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, задоволення освітніх потреб молоді, створення розвивального середовища, у якому б реалізувалася сучасна модель випускника, особистості, що володіє технологіями усного та письмового спілкування двома іноземними мовами, комп’ютерними технологіями.

Протягом 2022/2023 н. р. заклад освіти працював за освітньою програмою складеною відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів, яка враховувала побажання учнів та батьків та включала цікаві курси за вибором.

Освітня програма для 1-4 класу розроблена відповідно до Закону України «Про освіту», Державного стандарту початкової освіти на основі типової освітньої програми для 1-4 класів закладів загальної середньої освіти, розробленої під керівництвом О.Я.САВЧЕНКО.

Освітня програма ІІ ступеня (базова середня освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» на основі типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405 та наказу МОН України від 19.02.2021 №235 «Про затвердження типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти»;

Освітня програма ІІІ ступеня (профільна середня освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» на основі типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 408.

Реалізація інваріантної та варіативної складових навчального плану здійснювалась за програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України. Варіативна частина робочого навчального плану в 2022/2023 н. р. була спланована на врахування побажання учнів, запитів батьків, кадрове та навчально-методичне забезпечення.

У 2022/2023 навчальному році навчальний заклад працював за річним планом, затвердженим за засіданні педагогічної ради, що включав розділи із управлінської діяльності, навчально-виховної, навчально-методичної та виховної робіт, контрольно-аналітичну та фінансово-господарську діяльність закладу.

На даний час адміністрація навчального закладу працює над розробленням річного плану роботи школи на 2023-2024 навчальний рік, з проєктом якого вже ознайомлений педагогічний колектив закладу. Річний план роблений відповідно до Стратегії розвитку та освітньої програми, є основним робочим документом для організації повсякденної діяльності закладу освіти впродовж навчального року та передбачає реалізацію чотирьох основних напрямків роботи внутрішньої системи забезпечення якості освіти, а саме щодо освітнього середовища, системи оцінювання освітньої діяльності учнів, системи педагогічної та управлінської діяльностей. Стратегія розвитку закладу має реалізовуватися через систему планування.

Для здійснення самооцінювання якості освітньої діяльності у закладі освіти розроблена внутрішня система забезпечення якості освіти що включає критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників та здобувачів освіти, управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти, систему та механізм забезпечення академічної доброчесності, інклюзивного навчання тощо. Проте повинна визнати, що моніторинг освітньої діяльності протягом 2022/2023 навчального року здійснювався лише частково, що певною мірою пов’язано із обмеженнями.

Дляуспішної роботита конструктивної взаємодії здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти важливе значення має створення сприятливого психологічного клімату у колективі. Психологічний клімат у закладі освіти є визначальним чинником для створення комфортних умов для здобувачів освіти та педагогічних працівників. Результати анкетування, проведенні у березні, свідчать в загальному про сприятливий психологічний клімат у колективі, проте часто між учасниками освітнього процесу виникають непорозуміння, вирішити які буває нелегко. Завжди схиляюся до конструктивного вирішення конфліктів задля прийняття рішення, яке задовільнятиме учасників конфлікту. Важлива роль у цій роботі повинна належить психологу закладу.

Однією з важливих складових управлінського процесу є безумовне виконання вимог статті 30 Закону України «Про освіту», яка визначає перелік обов’язкової інформації, яку заклад має оприлюднювати. У нашому навчальному закладі створений та активно функціонує офіційний сайт, де є відкритий доступ до вищезгаданої публічної інформації, що знаходиться у рубриці «Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти».

Сайт закладу постійно оновлюється, висвітлює події, які відбуваються у житті школи, є одним із інструментів організації дистанційного навчання. Шкільне життя навчального закладу висвітлюється також на офіційній Facebook-сторінці закладу, що є більш популярною серед учнів та батьків.

Кадрова політика закладу спрямована на забезпечення закладу освіти кваліфікованими педагогічними та іншими працівниками. Протягом 2022/2023 н. р. заклад освіти був забезпечений кадрами на 100%.Розстановка педагогів здійснювалась відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових педагогічних кадрів враховується фахова підготовка працівника. Середнє навантаження педагогічних працівників по школі становить 20 годин. Наш педагогічний колектив складається з творчих, талановитих людей, справжніх професіоналів, серед яких:

- нагороджено знаком «Відмінник освіти України» - 1

- вчителів-методистів - 1

- старших учителів -2

- вчителів вищої категорії - 2

- вчителів I категорії - 5

- вчителів II категорії - 2

- спеціалістів - 11.

Адміністрація навчального закладу сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників, розроблений перспективний план підвищення кваліфікації та план підвищення кваліфікації на рік. Планові курси педагогічні працівники проходять на базі КВНЗ «ХЕРСОНСЬКА АКАДЕМІЯ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ», педагоги закладу освіти є активними членами вебспільноти освітян, працюючи на таких платформах, як «Всеосвіта», «На урок», «Прометеус», «Едера» тощо, де проходять курси, беруть участь у семінарах та конференціях, розміщують власні методичні матеріали, створюють тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів.

Як директор школи у роботі з працівниками дотримуються партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом. У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідно їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей.

Висловлюю щиру подяку за співпрацю: учням – за бажання вчитися, учителям — за творчість, за любов до своєї професії; батькам — за допомогу, розуміння, підтримку і сподіваюсь на подальшу плідну співпрацю.

Я вірю в наш навчальний заклад, ми обов’язково відбудуємо і будемо далі захоплюватися його талановитими особистостями: учнями, вчителями, випускниками, які примножують справу нашого навчального закладу.

З повагою ,директор Альона ГЕРГЕЛЬ

Дата проведення звітування керівника на загальних зборах (онлайн-конференції) педагогічного колективу, здобувачів освіти, батьків та громадськості - 06.06.2023 р.

Всього присутніх - 137 осіб

Результати голосування:

"Добре" - 135 осіб

"Задовільно" - 2 осіб

"Утрималось" - 0 осіб

Кiлькiсть переглядiв: 109

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930